Serwis Edukacyjny PTNT :: Aktualności :: Chuda wołowina może pomagać w obniżaniu poziomu cholesterolu

Serwis Edukacyjny PTNT


 

Aktualności


04.01.2012

Chuda wołowina może pomagać w obniżaniu poziomu cholesterolu


Z przeprowadzonego niedawno badania wynika, że chuda wołowina obniża poziom cholesterolu w porównywalnym stopniu jak dieta DASH.

W badaniu porównującym wpływ diety na poziom cholesterolu uczestniczyło 36 osób z podwyższonym poziomem cholesterolu. Okazało się, że spożywanie chudej wołowiny wiązało się z 10-procentowym spadkiem poziomu cholesterolu LDL. Chuda wołowina, wbrew powszechnemu przekonaniu, może być składnikiem zdrowej dla serca diety. Badanie dostarcza nowych informacji na temat czerwonego mięsa, którego spożycie - jak wynika z ostatnich analiz - wcale nie musi wiązać się ze zwiększeniem ryzyka chorób układu krążenia. Jako chude można zakwalifikować niektóre rodzaje steków wołowych, które dodatkowo są dobrym źródłem witamin i mikroelementów.

/Za American Journal of Clinical Nutrition/





Wydawnictwo Via Medica
COPYRIGHT BY VIA MEDICA, WSZELKIE PRAWA ZASTRZEŻONE.
Via Medica, ul. Świętokrzyska 73, 80-180 Gdańsk, tel.: (0 58) 3209494, faks: (0 58) 3209460, viamedica@viamedica.pl

Strona pochodzi z serwisu www.ptnt.pl